Wat is BodyBalance?

BodyBalance is een 1 uur durende groepsles voor lichaam én geest. Kom tot rust, bouw kracht op en werk aan je flexibiliteit met de low impact les van Les Mills. BodyBalance combineert het beste van Yoga, Tai Chi en Pilates. Je oefent onder meer gecontroleerd ademhalen, verbetering van flexibiliteit, statische kracht, verbetering van concentratie en meditatie.

Je zal al snel merken dat je stressniveau wordt verlaagd en je flexibiliteit en kracht worden vergroot. Na iedere les zal jij je compleet herboren voelen!

Voor wie is Body Balance?

Body Balance is geschikt voor deelnemers van ieder niveau, leeftijd of geslacht. De oefeningen zijn altijd veilig en je hebt voldoende gelegenheid om alle bewegingen en posities aan te leren. De oefeningen kunnen worden aangepast aan je eigen behoefte. Wanneer je BodyBalance een aantal malen hebt gevolgd begin je de ‘flow’ van de workout te ervaren

Door deel te nemen aan Body Balance boek je snel resultaat. Bij Bodybalance draait alles om het verbeteren van je houding, lenigheid, statische kracht, coördinatie en evenwicht. Je rompspieren nemen in kracht toe en je bent beter in staat een correcte lichaamshouding aan te nemen. Daarnaast zorgt Body Balance voor een perfecte ontspanning van de schouder- en nekspieren.

Een typische BodyBalance les:

Elke les bestaat uit een serie bewegingen uit verschillende oosterse disciplines. De eerste 45 minuten bestaan uit simpele en uitdagende oefeningen, de laatste minuten bestaan uit ontspanning en meditatie. Jouw instructeur helpt je door de oefeningen heen en geeft je opties, afhankelijk van je fitnessniveau.
– Tai chi warming-up

Makkelijke, vloeiende bewegingen van de eeuwenoude Chinese disciplines zorgen ervoor dat je de dag achter je laat, je op jezelf concentreert en je lichaam opwarmt.

– Zonnegroet

Een traditionele yoga routine die je lichaam nog dieper doet opwarmen, waarbij belangrijke spiergroepen worden gestretcht en sterker worden gemaakt.

– Staande yogakracht

Poses als de warrior pose en de triangle pose maken je hele lichaam sterker.

– Balans

Concentratie en focus maken het mogelijk je lichaam en geest aan te passen, om de uitdaging van de balansposes aan te gaan.

 

– Heup openers

Dit onderdeel richt zich op stretches voor meer flexibiliteit en bewegingsvrijheid in de heupen en de onderrug.

– Kernspieren

Pilatis en yoga oefeningen worden gebruikt om de buik- en rugspieren sterker te maken.

– Draaiingen en voorwaartse buigingen

Poses en stretch oefeningen voor het creeren van soepelheid en flexibiliteit in de hamstrings en de rug

– Ontspanning en meditatie

De laatste minuten geven je de mentale en psychologische voordelen van meditatie en versterken de effecten van de les .

 

De vele poses en stretches maken je spieren en gewrichten soepel en flexibel. De aanvullende krachtoefeningen versterken en vormen je belangrijkste spiergroepen, waardoor je lichaamshouding wordt verbeterd. Kortom, BodyBalance biedt je het totaalpakket wanneer jij wilt werken aan een krachtiger en leniger lichaam! De gecertificeerde groepslesinstructeur begeleid je op een verantwoorde manier door alle oefeningen heen en zorgt ervoor dat jij met een fris en kalm gevoel de zaal zal verlaten.